Skip to content
Menu
MotoPomorze
  • Strona główna
  • Blog
    • Ogólne
    • Testy i opinie
    • Obszary, drogi, miejsca
  • Kontakt
  • Facebook
  • Youtube
MotoPomorze
Trans Euro Trail
22 marca 202222 marca 2022

Trans Euro Trail

Czyli w skrócie TET, to ponad 51000km tras motocyklowych wytyczonych głównie nieutwardzonymi odcinkami biegnących od krańców Afryki do koła podbiegunowego, od słonecznej Portugali aż po wschodnie granice Turcji. To europejska przygoda bocznymi drogami.

TET to również założona w 2017 roku w Wielkiej Brytanii przez Johana Rossa organizacja non-profit, której zadaniem jest wytyczanie tras biegnących przez europejskie kraje drogami nieutwardzonymi (przynajmniej w większości), na których może odbywać się ruch motocykli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nad trasami w danym kraju czuwają osoby zwane Linesman – ich zadaniem jest aktualizowanie plików GPX zawierającymi dane o przebiegu trasy, które to można pobrać za darmo na swoją nawigację. W Polsce opiekę nad trasami sprawuje Mirek Antoniewicz.

Mapa Trans Euro Trail Polska zawierająca

Polski TET liczy prawie 3070km tras podzielonych na 5 odcinków, tworzących od 2021 roku wspaniałą pętlę pozwalającą na odwiedzenie wielu różnorodnych miejsc i krain w naszym kraju. Ta trasa jest prawdopodobnie najdłuższą trasą TET wyznaczoną spośród wszystkich europejskich krajów.

Trans Euro Trail co roku zyskuje na popularności i coraz większa liczba motocyklistów próbuje swoich sił na tych odcinkach. Nic dziwnego – w obliczu topniejącej ilości tras dla motocykli enduro i adventure dużo osób chce zakosztować wypadów bezdrożami póki jest to możliwe. Na całe szczęście w Polsce znajduje się spora ilość dróg publicznych których nawierzchnia przypomina bardziej kraje afrykańskie niż te zachodniej europejskie. Również poszczególne nadleśnictwa udostępniają drogi dla ruchu kołowego i nie koniecznie są one pokryte płytami drogowymi.

Czy Trans Euro Trail Polska jest trudny? Osobiście będę to sprawdzał i zachęcam do zaglądania na moją stronę moto.pomorze.pl, aby przekonać się jak będą przebiegać przygotowania do wyjazdu i jak wygląda odcinek północny (Odcinek 2).
Wystarczy zapoznać się z kilkoma filmami na temat naszych wspaniałych odcinków, aby się szybko przekonać, że nie zawsze jest miło i przyjemnie. Wszystko zależy od odcinka, od pogody i naszych umiejętności. Przeglądając fora i grupy szybko można znaleźć odpowiedzi określające poziom danego odcinka od „pojedziesz nawet V-stromem 1000 z plecakiem” po „było fajnie – motocykl zatonął w błocie – szukamy”. Zawsze jednak jest podkreślane – bardzo duże znaczenie ma pogoda i ilość opadów jakie nawet na kilka tygodni przed planowanym wyjazdem nawiedziły dany rejon Polski.

Przed wyruszeniem motocyklem na jeden z odcinków TET należy zapoznać się z zasadami jakie panują na trasie, a które powinniśmy stosować podczas każdej wycieczki – tej długiej i krótkiej też.

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Email

Najnowsze wpisy

Gaźnik PZ30 w Kymco MXU 300

Czy popularny gaźnik PZ30 można zamontować w Kymco MXU 300?...

Więcej

LAT: KOŁOBRZEG #2

Trasa o długości 63km biegnąca przez okoliczne pola i drogi...

Więcej

Tagi

Akcesoria motocyklowe Local Adventure Trail Okolice Białogardu na motocyklu Okolice Kołobrzegu na motocyklu Opinia użytkownika techniczne torby motocyklowe Trans Euro Trail
©2025 MotoPomorze | Powered by WordPress and Superb Themes!
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu.